lørdag 1. september 2012

Opp som en tiger og ned som en skinnfell... Og så opp igjen..

Opp og ned, ned og opp. For tiden oppleves det som like langt. Men jeg håper jo inderlig at med tiden så vil opp bli kortere vei enn ned og at det bare innimellom vil gå ned og ikke som den berg og dalbanen som jeg befinner meg på nå. Litt mindre svinger og høydeforskjeller takk, for jeg blir en smule kvalm og svimmel...

Jeg er leeeeii!!!

Akkurat i dag er jeg møkkings lei av alt som begynner med A og slutter på NGST. Akkurat i dag skulle jeg ønske jeg var en lampe der jeg bare kunne skru av lyspæren (les: hodet) og bytte den ut med en ny, kanskje en sparepære og med litt mindre watt slik at det ikke var så mye aktivitet der oppe. At det gjerne tar litt lengre tid før lyset evt går opp for meg gjør ingen verdens ting for akkurat i dag skulle jeg ønske at jeg var litt enklere skrudd sammen rett og slett.



Akk ó ve!!!

Jeg har for tiden hjemmeuke.

Sikkert deilig å komme hjem, tenker du. Ja, det er deilig å være hjemme hos mine nære og kjære.
Men bortsett fra det så har det ikke vært noen dans på roser, det må være en quickstep barbeint på ekstra tornete eksemplarer i såfall. For det har vært hard jobbing fra morgen til kveld! Jeg har surret rundt som en flittig bie og gjort aktiviteter som overhodet ikke står på topp 10 listen min ( selv om jeg jo absolutt ønsker å ha dem på den listen). Jeg har vært på fjelltur, tatt bussen flere ganger, vært på kino, kjørt tunnel, hentet poden på skolen og fulgt ham på trening alene, vært på kafé, vært på handelssenter... Og ikke en aktivitet for dagen, neida, det har vært 3 og 4. Så nå på slutten av uken så føler jeg meg faktisk som en godt brukt skurefille, grå og frynsete (skulle til å skrive illeluktende, men så gale er det nå ikke enda....)
Og som sagt så har det gått opp og ned, eller egentlig så har det bare gått opp for jeg har jo gjort alle disse tingene. Det er bare det at jeg akkurat nå er så sliten at jeg har mistet litt evnen til å være konstruktiv og overvettes positiv..

Oppe i hodet mitt er jeg rundt 13 år, jeg nå og i skikkelig "vil ikke"-humør. Jeg vil ikke ha den angsten, jeg vil ikke kjenne på den klumpen i magen de fleste av døgnets tider, jeg vil ikke presse meg til å gjøre aktiviteter som kropp og hode stritter i mot med all sin kraft. Jeg vil ikke kvi meg så kvalmen står i halsen og tårene presser bak øynene.

Jeg vil leve i et rosa prinsesseland der dagens største utfordring blir hvilket antrekk jeg skal velge fra mitt walk in-closet og der prinsen i mitt liv tar seg av de troll og drager som måtte dukke opp på min vei slik at jeg kan trippe videre, lykkelig på livets landevei med glass-skoene på og prinsessekronen litt på snei og der alle lever lykkelig i alle sine dager i fred og fordragelighet for det finnes ikke krig og sult og sånt (for å si det på beautyqueen-språk) Så det så!!!

Så her har du hennes majestet Prinsesse-Vilikke på 13  år, i egen høye person. Regner med at den litt mer konstruktive, optimistiske og fornuftige, 39 år gamle husmoren Lene snart er tilbake på plass for hun trengs nå i innspurten. Hun trengs for at jeg i det hele tatt skal komme meg bort igjen til huset i skogen (joda jeg skal jo det) for nå kvir jeg meg sånn til returen at jeg er reisesyk før reisen har begynt.. Det er faktisk bare 2 og en halv uke igjen av oppholdet mitt, tiden har bare flydd og jeg har en lang vei å gå enda, selv om veldig mye har skjedd på disse snart 5 ukene.

PS: Dette ble jo ikke noe jubelinnlegg selv om jeg egentlig har all grunn til å juble og å være overmåte fornøyd med det jeg har fått til på disse ukene, for som tidligere nevnt så har jo da Prinsesse-Vilikke tatt midlertidig over kommandoen i topplokket, men ville bare si til alle min skjønne, gode og flotte venninner som har stilt opp på tur, kino, kaféer og handlesenter og som har invitert på sosialt samvær nå i hjemmeuken min, at jeg setter umåtelig pris på dere og at jeg virkelig har kost meg sammen med dere selv om jeg akkurat nå høres ut som Grumpy fra Snehvit og de syv dvergene (ville mye heller vært Snehvit...).



Og tusen hjertelig takk til alle som leser og kommenterer det jeg skriver, det gjør så godt å vite at jeg har en liten heiagjeng på sidelinjen. Jeg setter umåtelig pris på dere også. Det har ikke blitt anledning til å kommentere så mye tilbake nå i det siste men skal komme sterkt tilbake.

Igjen, takk for at du leste!!

Gode tanker fra
Prinsesse-Vilikke

10 kommentarer:

  1. Jeg er så uendelig imponert over deg, Lene! At du ikke gir deg, selv om prinsesse Vilikke er sterkt tilstede. Stå på videre, jeg vet du kan klare å gjøre oppturene til å vare lengre enn nedturene!
    God klem fra Hilde :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Prinsesse Vilikke er ikke fullt så fremtredende i dag heldigvis :-) I går derimot hadde hun hele styringen, men hun dempet seg litt etter en ganske god natts søvn.

      Så jeg står på videre!!! Og er veldig klar for at oppturene blir lengre og lengre, og det blir de jo også for det har jeg jo allerede erfart!!

      Tusen takk gode Hildemor

      Slett
  2. Du har ikke en liten, men en STOOOOOR heiagjeng du Lenemor! Alle hadde nok blitt slitne av det programmet ditt, så hold motet oppe. Du er kjemeptøff!!!!! God helg og lykke til med innspurten her øst. Vi ses kanskje når jeg kommer meg vestover :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart vi skal sees når du kommer deg vestover!!! Jeg tar jo buss til byen jeg nå :-)
      Og, ja.. Programmet mitt for hjemmeuken har vært ganske fullt og min mann sa akkurat det samme som deg, alle hadde blitt slitne av å gjøre så mye og som på toppen av det hele krever mye energi fordi det er mye følelser involvert.
      Så jeg har kommet meg litt i dag, var bare en smule frustrert i går for det kan jo aldri gå fort nok med denne bedringen og fremgangen..

      Håper at kornet kan brukes til matkorn og ikke dyrefor... Leste på din koselige blogg i går og da lærte jeg noe nytt :-)

      Slett
  3. Gratulerer med framgangen! Godt jobba! Men jeg skjønner også de veldig blandede følelsene dine. Jeg skjønner at det er fryktelig slitsomt det du jobber med nå. For det er jobb! Det er beinhard jobb! Og ikke kan du si til angsten at "Nå er klokka 16. Jeg er ferdig for i dag. Vi treffes i morgen." Er ikke akkurat sånn det funker, kan man si. Tankene kverner i hodet hvert våkne minutt.
    Jeg syns du er veldig modig som tar tak i det vanskelige og vonde. Masse lykke til videre! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-) Ja, det er jo stor framgang men det var ikke så lett å se i går når uroen danset samba i kropp og hode...Så bedre i dag:) Det går jo som sagt opp og ned...

      Jeg føler vel meg ikke så veldig modig som gjør dette, opplevde vel heller at jeg tilslutt ikke hadde noe valg fordi livet hadde fått for store begrensninger..

      Men er uansett veldig glad for at jeg har tatt tak i det selv om det er hardt..

      Slett
  4. Imponert over alt du har fått til! Prinsesse Vilikke kan vi vel bli alle og enhver innimellom takene ;) Heier på deg fortsatt og ønsker deg masse lykke til med tilbaketuren og resten av oppholdet :)Klem fra Tornerose

    SvarSlett
  5. Tusen takk Tornerose:)

    Har som sagt en litt bedre dag i dag og har nå bestilt billett på tog over igjen til i morgen..Det føltes faktisk som en umulighet i går..
    Opp og ned og frem og tilbake :-)

    Synes det var så kjekt å lese på bloggen din om din fremgang, så jeg heier på deg også og ønsker deg gode dager fremover!!

    SvarSlett
  6. Jeg måtte virkelig le godt her! Du skriver så herlig, beskrivende og flott og med en herlig humoristisk snert! Ukrutt forgår ikke så lett, og den nordnorske siden av deg hjelper deg helt sikkert slik at "du står han av"! Jeg er supeimponert over hva du faktisk mestrer etter så kort tid. For tenk på hvor lenge denne angstingen har fått bygget seg opp... Så klart at det vil ta litt tid å bli nesten kvitt den (vi kjenner jo alle på angsten til tider, så borte skal den jo ikke bli..), siden det tok så lang tid for den å ta overhånd.

    Men jeg heier på deg, Lene! Ønsker deg god tur og alt mulig godt videre! *godklem*

    SvarSlett
  7. Heia heia heia! Stå på Lene, dette klarer du :D

    Og prinsesse Vilikke gir vi et spark bak om hun blir for dominerende ;)

    Lykke til videre Lene!

    Klem Silje

    Ps - for en energi du har - blir nesten matt bare av å lese om den hehe ;)

    SvarSlett